Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas
Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas
kriterijais grįstas ugdymosi ir mokymosi stebėjimas ir
grįžtamasis ryšys, informacijos apie mokymosi procesus
ir rezultatus rinkimas ir naudojimas mokymo ir mokymosi
kokybei užtikrinti. Tai - ugdymo turinio dalis,
suderinta su mokyklos ugdymo tikslais ir ugdymo proceso
organizavimu.
Formuojamasis ugdomasis vertinimas
ugdymo (si) procese teikiamas abipusis atsakas,
grįžtamasis ryšys, padedantis mokiniui gerinti mokymą(si),
nukreipiantis, ką dar reikia išmokti, leidžiantis
mokytojui pritaikyti mokymą, siekiant kuo geresnių
rezultatų. Mokytojas stebi mokinių mokymąsi, jų
bendradarbiavimą, įsitraukimą, pastangas, mokymosi
būdus, sunkumus ir padeda suprasti mokiniui, kas jau
išmokta, ko dar reikia mokytis, kaip įveikti sunkumus,
kokie mokymosi būdai veiksmingi. Mokiniai, konsultuojami
mokytojo, pagal kriterijus mokosi vertinti vienas kito
ir savo darbą, įsivertinti pasiekimus ir pažangą.
Įsivertinimas paties mokinio ugdymosi
proceso, pasiekimų ir pažangos stebėjimas, vertinimas ir
apmąstymas, nusimatant tolesnius mokymosi žingsnius.
Diagnostinis vertinimas vertinimas,
kuriuo išsiaiškinami mokinio pasiekimai ir mokymosi metu
padaryta pažanga, numatomos tolesnio mokymosi galimybės,
pagalba sunkumams įveikti.
Apibendrinamasis sumuojamasis vertinimas
formaliai patvirtinti mokinio ugdymosi rezultatai,
baigus programą, kursą, modulį ar kitą mokymosi etapą.
Vertinant mokinių, turinčių specialiųjų
ugdymosi poreikių, pasiekimus ir pažangą, remiamasi
bendrosiose ugdymo programose apibrėžtais mokymosi
pasiekimais arba konkrečiam mokiniui pritaikytoje ugdymo
programoje numatytais pasiekimais.
Mokinių pažanga ir pasiekimai stebimi ir
vertinami nuolat ugdymo proceso metu, teikiant mokiniui
informaciją (žodžiu ir raštu) apie jo mokymosi pažangą,
pasiekimus ar nesėkmes. Su mokiniais aptariami vertinimo
kriterijai, kurie skirti išsiaiškinti esamą padėtį ir
numatyti tolesnio mokymosi galimybes. Vertinimą
mokytojai planuoja kartu su dalyko ugdymo turiniu ir
supažindina mokinius ir jų tėvus su vertinimo
kriterijais.
Jeigu mokinys neatliko mokyklos
numatytos vertinimo užduoties (kontrolinio darbo ar
kt.), mokykla numato laiką, per kurį jis turi
atsiskaityti, ir suteikia reikiamą mokymosi pagalbą, iki
mokiniui atsiskaitant. Jeigu mokinys ugdymo laikotarpiu
per mokyklos numatytą laiką neatsiskaitė ir
nepademonstravo pasiekimų, numatytų Pagrindinio ar
Vidurinio ugdymo bendrosiose programose, jo pasiekimai
prilyginami žemiausiam 10 balų sistemos įvertinimui
labai blogai;
Jeigu mokinys
neatliko mokyklos numatytu laiku vertinimo užduočių
(kontrolinių darbų ir kt.) dėl svarbių, mokyklos vadovo
pateisintų priežasčių (pavyzdžiui, ligos), ugdymo
laikotarpio pabaigoje fiksuojamas įrašas atleista.
Tokiais atvejais mokiniams, sugrįžusiems į ugdymo
procesą, turi būti suteikta reikiama mokymosi pagalba.
Mokyklos mokinių
pažanga fiksuojama elektroniniame dienyne Tamo
sistemoje.