|
|
|
|
|
|
|
Mokykla
sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui mokytis pagal jo galias ir siekti kuo
aukštesnių pasiekimų. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui yra atsakingas
už mokymosi pasiekimų stebėsenos koordinavimą, gerinimą ir mokymosi
pagalbos organizavimą.
Siekiant
pagerinti mokinių mokymosi pasiekimus, mokykloje ugdomas sąmoningas ir
atsakingas požiūris į mokymąsi, pasididžiavimo savo mokykla jausmas ir
atkaklumas mokantis. Pedagogai nuolat stebi ugdymosi procesą, laiku
nustato, kokios reikia pagalbos ir teikia ją mokiniams, ypatingai iš
šeimų, kuriose nepalanki socialinė, ekonominė ir kultūrinė aplinka,
migrantams ir kitiems, kurių lietuvių kalba nėra gimtoji, taip pat
antramečiaujantiems. Kartu su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais)
Vaiko gerovės komisija sprendžia mokinių vėlavimo į pamokas ir jų
nelankymo priežastis.
Mokymosi
pagalba teikiama kiekvienam mokiniui, kuriam ji reikalinga:
kai mokinys
dėl ligos ar kitų priežasčių praleido dalį pamokų;
kai
kontrolinis darbas ar kitos užduotys įvertinamos nepatenkinamai;
kai mokinys
gauna kelis iš eilės nepatenkinamus konkretaus dalyko įvertinimus;
kai mokinio
pasiekimų lygis (vieno ar kelių dalykų) žemesnis, nei numatyta Pradinio
ar Pagrindinio ugdymo bendrosiose programose, ir mokinys nedaro
pažangos;
kai per
Nacionalinį pasiekimų patikrinimą mokinys nepasiekia patenkinamo
lygmens;
kai mokinys
demonstruoja aukščiausio lygmens pasiekimus, kitais mokyklos pastebėtais
mokymosi pagalbos poreikio atvejais.
Mokykla
taiko tokius mokymosi pagalbos būdus:
grįžtamąjį
ryšį per pamoką ir pagal jį koreguojamas mokinio mokymasis, pritaikant
tinkamas mokymo(si) užduotis, metodikas ir kt.;
trumpalaikes ar ilgalaikes konsultacijas, kurių trukmę rekomenduoja
mokantis mokytojas ar nustato mokykla pagal mokymosi pagalbos poreikį;
pačių
mokinių pagalbą kitiems mokiniams;
savanoriškos pagalbos būdus (tėvų, buvusių mokytojų ir kt.) ir trišalių
pokalbių metodiką (mokinys tėvai mokytojas).
Teikiant
mokymosi pagalbą, gali būti sudaromos mokinių, kuriems reikia panašaus
pobūdžio pagalbos, grupės ir iš gretimų klasių mokinių. Išskirtiniais
atvejais mokymosi pagalba gali būti skiriama ir individualiai, skiriant
konsultacijas ar didesnį pamokų skaičių dalykui mokytis, mokinių namų
darbų užduotims atlikti
|
Psichologinės pagalbos
teikimas mokykloje |
Psichologė Indrė Gumbaragienė
Susisiekti galite:
Telefonais:
8 340 65391
Elektroniniu paštu:
zumaite@gmail.com
PSICHOLOGINĖS
PAGALBOS MOKYKLOJE ORGANIZAVIMAS
Pagalba mokykloje mokiniui
teikiama, kai kreipiasi:
- mokinys (savarankiškai);
- mokinio tėvai (globėjai,
rūpintojai);
- mokytojai, gavę mokinio tėvų
(globėjų, rūpintojų) sutikimą.
Mokiniai į mokyklos psichologą
kreipiasi, kai:
- susiduria
su mokymosi sunkumais, nenori mokytis ar lankyti pamokų;
- nori
atrasti, koks mokymosi stilius jiems padės pasiekti geriausių
rezultatų moksle;
- susiduria
su įvairiomis baimėmis: lankyti mokyklą, kalbėti prieš klasę, rašyti
kontrolinius, laikyti egzaminus ir kt.;
-
nori pagerinti savo bendravimo
įgūdžius: išmokti valdyti neigiamas emocijas, susidraugauti,
atsisakyti drovumo;
- nori
išmokti kūrybiškai spręsti problemas;
- susiduria
su liūdesiu ar nerimu;
- gedi
artimo žmogaus ar naminio gyvūnėlio;
- liūdi dėl
to, kad skiriasi/išsiskyrė ar išvyko gyventi į užsienį tėvai (ar
vienas iš jų);
- nori
pasikalbėti su suaugusiuoju, kuris jo nebaus ir neišduos;
- susiduria su sudėtingomis
gyvenimiškomis situacijomis: kur stoti mokytis ir pan.;
- abejoja dėl savo gebėjimų bei
talentų;
- nori atsisakyti žalingų
įpročių;
- nori tobulėti kaip asmenybė ir
t. t.
Mokinių tėvai į mokyklos
psichologą kreipiasi, kai:
-
nori sužinoti vaiko nesėkmių mokykloje priežastis ir spręsti su
jomis susijusias problemas (mokymosi motyvacijos, nepažangumo,
pamokų nelankymo ir t.t.);
- nori, kad jų vaiko gebėjimai
būtų psichologiškai įvertinti dėl specialiojo ugdymo paskyrimo;
- nori patobulinti bendravimo su
vaiku ar vaiko auklėjimo įgūdžius;
- tiki, kad santykius su vaiku
gerinti įmanoma ir niekada ne vėlu;
- vyksta skyrybų procesas ir
tėvai rūpinasi vaiko psichologinės gerovės išsaugojimu;
- pasikeitė vaiko elgesys ir
tėvai neatranda elgesio pokyčių priežasčių;
- vaikas mikčioja ar jam
pasireiškia tikas;
- vaikas agresyvus, negebantis
valdyti neigiamų emocijų;
- rūpinasi vaiko saugumu
mokykloje;
- vaikas konfliktuoja su
mokytoju ar klasės draugais;
-
nori sužinoti ar kyla klausimų apie vaiko raidos ypatumus ir t. t.
Mokytojai į mokyklos psichologą
kreipiasi, kai:
- nori nustatyti vaiko
nesėkmingo mokymosi prielaidas ir bendradarbiauti padedant vaikui
pasiekti jo gebėjimus atitinkančius rezultatus;
- nori parengti ir įgyvendinti
mokymosi ar elgesio gerinimo priemones, individualizuoti ugdymą;
- nori sukurti palankų klasės
mikroklimatą;
- nori paskatinti vaiko mokymosi
motyvaciją;
-
susiduria su krizinėmis situacijomis: smurtą šeimoje patiriantis
ugdytinis, ugdytinio gedėjimas, savižudybė ir pan.
Konfidencialumas: Informacija apie
psichologinės pagalbos gavėją, jo problemos turinį ir teiktą
psichologinę pagalbą yra konfidenciali. Ji gali būti prieinama tik
specialistams ar kitiems asmenims, kurie yra susiję su jo asmenybės ir
ugdymosi problemų sprendimu.
TAI SVARBU
-
Mokyklos psichologas
ne gydytojas, jis nediagnozuoja ir negydo ligų.
-
Psichologas padeda spręsti sunkumus, bet nepadaro to
už jus.
-
Psichologinė pagalba yra savanoriška, patys
nuspręsite, ar ją priimti.
KONSULTACIJŲ LAIKAS |
Pirmadienis
8.00 10.55 val.
12.05 14.40 val. |
Antradienis
8.55 10.55 val.
12.05 14.40 val. |
Trečiadienis
8.55 10.55 val.
12.05 13.55 val. |
Ketvirtadienis
8.00 10.55 val.
12.05 13.55 val. |
Penktadienis
8.55 11.00 val.
|
|
PIETŲ PERTRAUKA 11.00 11.30
VAL. |
Psichologinė pagalba gali būti derinama su socialine ar specialiąja
pedagogine pagalba.
Specialiojo pedagogo - logopedo pagalba
mokykloje
|
Specialusis pedagogas
logopedas Elena Šemetienė
Susisiekti galite:
Telefonais:
8 340 65391
Elektroniniu paštu:
elena.semetiene@gmail.com
Specialiojo pedagogo teikiamų paslaugų tikslas
didinti mokinio, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi
veiksmingumą, siekiant vaiko asmeninės pažangos.
Specialusis pedagogas:
-
atlieka pradinį pedagoginį mokinių stebėjimą, vertinimą;
-
nustato žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį;
-
teikia individualią, pogrupinę, grupinę pagalbą mokiniams,
turintiems specialiųjų poreikių įsisavinant ugdymo turinį;
-
lavina mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių
sutrikusias funkcijas, atsižvelgiant į mokinių gebėjimus, ugdymo
galimybes, mokymosi ypatumus;
-
teikia pagalbą mokytojams, rengiant ugdymo programas mokiniams,
kuriems paskirta specialioji pedagoginė pagalba;
-
teikia pagalbą mokytojams, mokinių, turinčių specialiųjų
poreikių tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims,
tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja;
-
dalyvauja mokyklos Vaiko gerovės komisijos veikloje;
-
taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves;
-
teikia individualias konsultacijas ir
metodinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko ugdymosi
klausimais.
KONSULTACIJŲ LAIKAS |
Pirmadienis
8.55-11.45
12.15-14.45 |
Antradienis
8.00 11.45 val.
12.15 14.00 val. |
Trečiadienis
9.55 11.45 val.
12.15 15.35 val. |
Ketvirtadienis
8.55 11.45 val.
12.15 14.00 val. |
Penktadienis
9.55 11.45 val.
12.15 14.45 val. |
|
PIETŲ PERTRAUKA 11.45 12.15
VAL. |
|
Visada esate laukiamas/-a
mano kabinete (III a.)
|
Logopedo - specialiojo pedagogo pagalba
mokykloje
|
Logopedas
specialusis pedagogas Dainius Mauricas
Susisiekti galite:
Telefonais:
8 340 65391, 8 614 17962
Elektroniniu paštu:
dainius.mauricas@gmail.com
Logopedo pagalbos tikslas
šalinti kalbos bei kalbėjimo sutrikimus, lavinti vaiko kalbinius
gebėjimus. Nuo sutrikimo sunkumo priklauso pratybų intensyvumas,
trukmė ir pobūdis. Logopedinės pagalbos efektyvumas priklauso nuo
logopedo ir mokinių tėvelių bendradarbiavimo.
Logopedas:
-
Įvertina mokinių kalbos raidą, nustato kalbos bei kalbėjimo
sutrikimų pobūdį.
-
Įvertina ir numato palankiausias sutrikusios kalbos plėtotės,
korekcijos priemones ir būdus.
-
Dirba su mokiniais individualiai ir pogrupiais, taiko
specialiojo poveikio priemones kalbos bei kalbėjimo sutrikimams
šalinti. Lavina sutrikusias funkcijas, taiko specialius darbo
būdus bei metodus.
-
Dalyvauja Vaiko gerovės komisijos darbe.
KONSULTACIJŲ LAIKAS |
Pirmadienis
10.00 14.00 val.
14.30 16.30 val. |
Antradienis
10.00 14.00 val.
14.30 16.30 val. |
Trečiadienis
10.00 14.00 val.
14.30 16.30 val. |
Ketvirtadienis
10.00 14.00 val.
|
Penktadienis
10.00 14.00 val.
14.30 15.30 val. |
|
PIETŲ PERTRAUKA 14.00 14.30
VAL. |
|
Visada esate laukiamas/-a
mano kabinete (III a.)
|
|
|
Socialinė pedagoginė
pagalba mokykloje |
Socialinė pedagogė Asta Pažėrienė
Susisiekti galite:
Telefonais:
8 340 65391,
8 675 38403
Elektroniniu paštu:
aspazer929@emokykla.lt
Pagrindinis socialinės pedagogės veiklos tikslas:
Teikti socialinę pedagoginę pagalbą mokiniams,
tėvams/globėjams ir mokytojams.
Socialinio
pedagogo veiklos uždaviniai:
1.
Teikti individualią ir grupinę socialinę pagalbą
mokiniams.
2.
Organizuoti komandinį darbą su mokiniais, turinčiais
kompleksinių negalių, elgesio,
mokymosi
motyvacijos ir lankomumo problemų.
3.
Bendradarbiauti su tėvais ir pedagogais, kitomis
institucijomis.
4.
Kartu su socialiniais partneriais vykdyti darbą su
mokinių šeimomis.
Mokiniai
gali kreiptis, jei:
Turi problemų
bendraudami su bendraamžiais, mokytojais ar tėvais;
Turi elgesio, mokymosi, mokyklos lankomumo problemų;
Patiria patyčias, fizinį ar psichologinį smurtą.
KONSULTACIJŲ LAIKAS |
Pirmadienis
8.00 11.00 val.
13.00 15.00 val. |
Antradienis
8.00 11.00 val.
14.00 15.00 val. |
Trečiadienis
8.00 11.00 val.
11.30
13.30 val. |
Ketvirtadienis
8.00 11.00 val.
12.00
13.00 val. |
Penktadienis
8.00 11.00 val.
|
|
PIETŲ PERTRAUKA 11.00 11.30
VAL. |
Visada
esi laukiamas socialinio pedagogo kabinete III aukšte
|
|
Sveikatos priežiūros specialisto
pagalba mokykloje |
Visuomenės sveikatos
slaugytoja Vida Talutienė
Susisiekti galite:
Telefonais:
8 675 72336
Elektroniniu paštu:
sesuovida@gmail.com
VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTĖS
VIDOS
TALUTIENĖS DARBO PLANAS 2022/2023M.M.
Visuomenės sveikatos
priežiūros specialistas mokykloje:
1.
Kaupia ir apibendrina informaciją apie kasmetinius sveikatos
profilaktinius patikrinimus:
a)
Informuoja mokyklos vadovus ir klasių auklėtojus apie mokinių
sveikatos būklę.
b)
Pildo
el.- dienyno skiltį žinios apie mokinių sveikatą.
c)
Pateikia duomenis visuomenės sveikatos centrams.
2.
Padeda fizinio ugdymo mokytojams komplektuoti fizinio ugdymo
grupes.
a)
Sudaro fizinio pajėgumo grupių sąrašus.
b)
Stebi
kūno kultūros pamokas, dalyvauja sporto renginiuose.
c)
Atlieka mokinių sveikatos rodiklių analizę.
3.
Vertina mokyklos aplinkos atitiktį visuomenės sveikatos
priežiūros teisės aktų reikalavimams.
a)
Vertina mokyklos patalpų valymo kokybę.
b)
Vertino mokyklos aplinką (patalpų apšvietimas, mikroklimato režimas,
suolų būklė, ugdymo
c)
patalpų, stadionų būklė).
4.
Užtikrina traumų ir nelaimingų atsitikimų prevenciją
mokykloje.
5.
Vertina mokinių maitinimo organizavimo kokybę. Sudaro sąrašus
vaikų, kuriems reikalingas tausojantis maitinimas.
a)
Organizuoja diskusijas Sveikas ir nesveikas maistas.
6.
Vykdo ir dalyvauja mokyklos sveikos gyvensenos projektus ir
programas, viktorinas.
7.
Padeda mokiniams ugdytis sveikos gyvensenos ir asmens
higienos įgūdžius.
a)
Teikia individualias konsultacijas dėl sveikos gyvensenos ir asmens
higienos įgūdžių
b)
mokiniams, tėvams, mokytojams.
8.
Nustato lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnius
(alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas) ir jų
a)
paplitimo mąstą.
b)
Registruoja rizikos veiksnių paplitimą (padidėjusio antsvorio,
kraujospūdžio ir kt.).
c)
Moko
mokinius, mokytojus optimaliai gyventi , sergant tam tikromis
ligomis (alergijomis,
d)
astma, diabetu, epilepsija).
9.
Dalyvauja organizuojant mokinių imunoprofilaktiką.
a)
Informuoti mokinius ir juos nukreipti pas gydytoją dėl vakcinacijos.
b)
Dalinasi informacija apie gripo profilaktinius skiepijimus.
10. Teikia
ir koordinuoja pirmąją medicinos pagalbą.
KONSULTACIJŲ LAIKAS |
Pirmadienis
7.00 18,00 val.
|
Antradienis
7.00 18,00 val.
|
Trečiadienis
- |
Ketvirtadienis
7.00 18,00 val.
|
Penktadienis
7.00 18,00 val.
|
|
PIETŲ PERTRAUKA 12.00 12.30
VAL. |
|
|
|