|
Darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programa
Darni Mokykla
.
Programos tikslas - ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir
gebėjimų, reikalingų kurti darnias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias
veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį
teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.
Nauda dalyviams -ugdymo įstaigos
įsivertins savo paliekamą ekologinį pėdsaką, gaus specialistų rekomendacijas,
kaip mažinti įstaigos poveikį aplinkai, susipažins su darnesniais ir
moksleiviams patraukliais veiklos organizavimo būdais, įgis žinių bei gebėjimų
taikyti darnaus vystymosi principus, socialines bei ekologines inovacijas,
užmegs bendradarbiavimą su verslo atstovais.
Darnaus vystymosi švietimas padeda plėtoti ir stiprinti asmenų, grupių,
bendruomenių gebėjimą svarstyti klausimus ir priimti sprendimus darnaus
vystymosi labui.
Jis gali padėti pakeisti žmonių požiūrį ir taip suteikti jiems galimybę kurti
saugesnį, sveikesnį ir turtingesnį pasaulį, gerinti gyvenimo kokybę.
Darnaus vystymosi švietimas gali padėti ugdyti kritiškai mąstantį, labiau
nusimanantį ir pajėgesnį žmogų, galintį svarstyti naujas vizijas, koncepcijas
bei kurti. Sėkmingas netvarių tendencijų pakeitimas tvariomis priklauso nuo
kokybiško šveitimo organizavimo.
Programą sudaro:
I. Ekologinio pėdsako tyrimas
II. Ugdymo įstaigų vadovų forumas
III. Mokymai mokytojams
IV. Darnios mokyklos kūrimo kampanija
V. Baigiamoji programos konferencija
Projekto trukmė:
1 metai (2014 vasaris - 2015 vasaris).
Projekto iniciatoriai:
Lietuvos vaikų ir jaunimo centras
|
Švietimo ir mokslo ministerija
|
|
|
Darnios mokyklos kūrimo
kampanijos planas
Ugdymo
įstaigos pavadinimas
|
Ukmergės Dukstynos pagrindinė mokykla
|
Ugdymo
įstaigos vadovas
|
Vardas, pavardė
|
Daiva
Liumparienė
|
El.
paštas
|
dukstyna@dukstyna.lt
|
Telefono Nr.
|
+37034065290
|
Už
ugdymo įstaigos dalyvavimą programoje atsakingas asmuo
|
Vardas, pavardė
|
Laima
Firstova
|
Pareigos
|
mokytoja
|
El.
paštas
|
laimaaa3@gmail.com
|
Telefono Nr.
|
868688430
|
Informacija apie dalyvius
|
Komandos pavadinimas
|
Ekodukas
|
Komandos nariai
|
Nr.
|
Vardas
Pavardė
|
Statusas (moksleivis/ė, mokytojas/a, administracijos
darbuotojas/a tėvas/mama )
|
El.
paštas
|
1.
|
Daiva Liumparienė
|
direktorė
|
dukstyna@dukstyna.lt
|
2.
|
Laima Firstova
|
mokytoja
|
laimaaa3@gmail.com
|
3.
|
Virginija Bagočiūnienė
|
buhalterė
|
buhalterija@dukstyna.lt
|
4.
|
Žydronė Ramoškaitė
|
mokytoja
|
zydroner@gmail.com
|
5.
|
Virginija Ruškienė
|
mokytoja
|
v.ruskyte@gmail.com
|
6.
|
Virginija Volungevičienė
|
mokytoja
|
viravo@gmail.com
|
7.
|
Bronė Mickuvienė
|
mokytoja
|
brone22@gmail.com
|
8.
|
Artūras Sakalauskas
|
pavaduotojas ūkio reikalams
|
artasakal@gmail.com
|
9.
|
Vilma Rabazauskienė
|
mama
|
r.vilma@yahoo.com
|
10.
|
Edita Usonienė
|
mama
|
editau@gmail.com
|
Planas
|
Išteklių naudojimo/taupymo kampanija
(pateikite kokius išteklius ketinate tausoti, aprašykite kokius
veiksmus ketinate daryti ir kokio rezultato siekiate ir kaip
vertinsite pasiektus rezultatus)
|
I.
Elektros energijos tausojimo rodiklio gerinimo veiksmai:
1. Pasitelkę fizikos mokytojus, mokyklos elektriką, mokyklos
direktoriaus pavaduotoją ūkio reikalams kruopščiai įvertinsime
patalpų apšvietimo lygį.
2. Bendradarbiaudama su Ukmergės rajono savivaldybės administracijos
Žemės ūkio ir infrastruktūros skyriaus specialistais,
mokyklos mokytojų ir mokinių komanda parengs techninį mokyklos
patalpų apšvietimo planą ir pateiks rekomendacijas, kaip racionaliai
ir ekonomiškai vertėtų sutvarkyti mokyklos apšvietimo sistemą.
3. Drauge su mokiniais, mokytojais ir tėveliais peržiūrėsime ir
papildysime mokyklos vidaus tvarkos taisykles skyriumi dėl energijos
šaltinių (elektros, vandens, šildymo) taupymą.
4.Taisykles mes viešai paskelbsime, jų laikysimės ir nuolat vieni
kitiems priminsime, kaip taupyti elektrą mokykloje ir namuose.
Įsipareigosime ir stengsimės visada išjungti nenaudojamus elektros
prietaisus. Paprašysime mokyklos personalo darbuotojų pamokų metu
išjungti paliktas degti lemputes viešose mokyklos erdvėse.
6. Savo patirtim apie projekto veiklos rezultatus, pasitaikiusias
nesėkmes ir naujas galimybes dalinsimės su draugais, tėvais, kitomis
mokyklomis ir mikrorajono gyventojais.
II.
Kito mokyklos pasirinkto rodiklio gerinimo veiksmai:
Mokinių ir mokytojų mobilumas
|
Ugdymo turinio inovacijos
(pateikite kokias
ugdymo inovacijas taikysite, kokio rezultato siekiate ir kaip
vertinsite pasiektus rezultatus)
|
Veikla
|
Laukiamas rezultatas
|
Vertinimo formos / būdai
|
1.Inicijuosime ir organizuosime svarbią, patrauklią ir
realiai įgyvendinamą mokyklos bendruomenės mobilumo
skatinimo programą Kelias į mokyklą
2. Informuosime ir šviesime bendruomenę apie judėjimo
pėsčiomis naudą sveikatai ir poveikį aplinkai.
|
Pasieksime, kad dauguma mokinių, mokytojų ir tėvų bent
dalį kelio į mokyklą eitų pėsčiomis.
Dalis mokytojų ir mokinių susitars į mokyklą važiuoti
vienu automobiliu, o iš pamokų dauguma jų eis pėsčiomis
Judant gryname ore sustiprės fizinė ir emocinė
bendruomenės narių būklė.
Sumažės praleistų pamokų ir nedarbo dienų rodikliai.
Kt.
|
Fiksuosime ir analizuosime statistinius keliavimo į
mokyklą pokyčius (kiek žmonių eina pėsčiomis, kiek
kilometrų nueina, kiek laiko būna gryname ore).
Atliksime kiekybinį (nueito kelio (km), degalų sąnaudų
(l), išmetamų dujų, išleidžiamų pinigų (Lt)) sąnaudų ir
išlaidų pokyčio tyrimą.
Analizuosime statistinius mokyklos nelankymo ir
nedarbingumo pažymų dėl ligos duomenis.
Mūsų tyrimų išvadas komentuos ir papildys profesionalūs
Ukmergės Visuomenės sveikatos biuro specialistai.
Organizuosime diskusiją Kas pasikeitė pradėjus daugiau
vaikščioti pėsčiomis.
|
|
Iniciatyvos
skirtos moksleivių įtraukimui į vietos bendruomenės kūrimą
(pateikite kokias
veiklas įgyvendinsite, kokio rezultato siekiate ir kaip vertinsite
pasiektus rezultatus)
|
Veikla
|
Laukiamas rezultatas
|
Vertinimo formos / būdai
|
Mokiniai siūlys idėjas ir veiklas.
3-4 klasių mokiniai atliks tyrimą Kiek žingsnių iki
tavo mokyklos.
5-6 klasių mokiniai per lietuvių ir užsienio
kalbų, dorinio ugdymo ir žmogaus saugos pamokas dalyvau
konkurse (Sukurk šūkį su žodžiu judėk).
7 klasių mokiniai matematikos ir informacinių
technologijų pamokose atliks statistinius tyrimus Kaip
keliaujame į mokyklą.
8 klasių mokiniai (pagal mokyklos netradicinio ugdymo
veiklos planą) per Gamtos ir tiksliųjų mokslų savaitę
paruoš plakatus Judėjimas gyvybė ir organizuos
plakatų parodą - konkursą.
Mokiniai dalyvaus, pakvies draugus ir tėvelius į
sveikatos stiprinimo ir propagavimo renginį eitynes
miesto gatvėmis ir šventę miesto stadione.
|
Mokiniai supras savo atsakomybę už asmeninę sveikatą ir
aplinkos taršą.
Pagerės mokinių žinios ir praktiniai gebėjimai
(kalbiniai, matematiniai, informacinio raštingumo,
kūrybiniai).
Pagerės mokinių komunikaciniai, kultūriniai ir
analitinio mąstymo ir pokyčių prognozavimo gebėjimai.
Visi mokiniai patirs mokymosi bendradarbiaujant sėkmę.
Padidės jų mokymosi motyvacija.
Bendruomenė supras judėjimo naudą žmogui.
Susipažins šeimos, vaikai sportuos drauge su tėvais,
pagerės santykiai ir mokyklos mikroklimatas.
|
Grupių diskusijose bus parengtas konkrečių pasiūlymų
sąrašas bendrai veiklos programai.
Eidami pėsčiomis, mokiniai atidžiai skaičiuos žingsnius.
Kalbų ir kiti mokytojai mokinius vertins paskatinimais,
padėkomis ir kaupiamaisiais balais.
Mokinių darbai (statistinės lentelės, diagramos ir
pristatymas) bus vertinamas pagal matematikos ir IT
standartą.
Mokiniai raštu užpildys Veiklos įsivertinimo lapą (su
konkrečiais rodikliais).
Plakatų parodos nugalėtojus išrinks jungtinė dailės
mokytojų ir mokinių komisija. Prizininkams bus įteiktos
padėkos.
Įvertinsime, kuri dalis mokyklos bendruomenės dalyvavo
renginyje, kelių sporto rungčių varžybos buvo
organizuotos.
Mokiniai, rengdami straipsnį mokyklos interneto
tinklapiui, ims interviu iš renginio organizatorių,
dalyvių ir stebėtojų. Nuomonių reitingas bus paskelbtas
tinklapyje.
|
|
Viešinimo planas
(pateikite kokias viešinimo priemones naudosite pristatant vykdomas
veiklas)
|
1.
Skelbimai ir pranešimai plakatuose, Tamo dienyne ir interneto
tinklalapyje.
2.
Lankstinukų padalinimo bendruomenėje akcija.
3.
Neformalaus ugdymo dieną bendruomenės eitynėse ir šeimų sporto
šventėje miesto stadione dalyviai bendraus žodžiu, bendradarbiaus
komandose, stebės ir matys vieni kitus.
4.
Straipsniai rajono spaudoje.
5.
Konferencija, dalyvaujant socialiniams partneriams ir kitoms
mokykloms Į mokyklą pėsčiomis. Kam to reikia?
|
|
|
|
|
|
|
|
|