Pradinių klasių mokinių rašymo pasiekimų gerinimas
stiprinant pedagogų IKT ir kolegialaus grįžtamojo ryšio (KGR)
taikymo kompetencijas 2017-2019

Projekto dienoraštis
2017 metai
Veiksmų programos priemonė:
09.2.1-ESFA-K-728
Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos
tobulinimas.
Projekto pavadinimas:
Pradinių klasių
mokinių rašymo pasiekimų gerinimas stiprinant pedagogų IKT
ir kolegialaus grįžtamojo ryšio (KGR) taikymo kompetencijas"
2017-2019
Projekto tikslas
pagerinti pradinių klasių mokinių lietuvių kalbos (rašymo)
pasiekimus stiprinant pedagogų IKT taikymo, grįžtamojo ryšio
(GR) ir kolegialaus grįžtamojo ryšio (KGR) teikimo
kompetencijas atnaujintose virtualiose aplinkose.
Projekto uždaviniai.
Penkiose Ukmergės rajono mokyklose atnaujinti IKT bazę ir
įdiegti virtualiąją ugdymo(si) aplinką Eduka klasė.
Patobulinti pedagogų kvalifikaciją ir paskatinti motyvaciją
dirbti virtualioje ugdymo(si) aplinkoje. Planingai ir
tikslingai taikyti virtualią aplinką "Eduka klasė" pradinio
ugdymo programos klasėse.
Laukiami projekto rezultatai.
Projekto metu penkios projekto mokyklos bus aprūpintos
kokybiškais kompiuterizuotų mokymosi vietų komplektais, o
įdiegiant virtualią ugdymo(si) aplinką 30 pedagogų dalyvaus
specialiuosiuose darbo Eduka klasėje" ir bendrųjų įgūdžių
tobulinimo mokymuose ir patobulins IKT taikymo, skaitmeninio
raštingumo, lyderystės mokymuisi ir profesinės komunikacijos
virtualioje aplinkoje kompetencijas. Taikydami virtualiąją
aplinką Eduka klasė ugdymo procese visų projekto mokyklų
pradinių klasių mokytojai bus individualiai ir reguliariai
konsultuojami kolegialaus grįžtamojo ryšio (KGR) taikymo ir
IKT taikymo mokant(is) srityse, virtualiose ugdymo(si)
aplinkose planingai taikys aktyvaus mokymo(-si) ir vertinimo
metodus, kurie leis sutrumpinti ir pagerinti pradinių klasių
mokinių suasmeninto išmokymo ir (įsi)vertinimo procesus
klasėje, ir tai darys teigiamą poveikį ugdytinių pažangai ir
pasiekimams mokantis lietuvių kalbos.
Gautas finansavimas.
94 057,90
2018 ir 2019 metai
1.
Projekto lėšomis mokykloje įrengėme puikų
informacinių technologijų kabinetą mūsų Eduka klasę.
Įsigijome 26 planšetinius kompiuterius mokiniams ir
mokytojui, planšečių įkrovimo dėžę, interaktyvią lentą,
projektorių, garso sistemą ir interaktyvų stalą. Projektui
įsibėgėjus papildomai gavome blue-bot tris edukacinių
robotų komplektus: bitutes, pakrovimo stoteles,
kilimėlius
2.
Mūsų mokytojos aktyviai dalyvavo bendrųjų įgūdžių
mokymo programoje, skirtoje pradinio ugdymo pedagogų
skaitmeninio raštingumo ir naudojimosi šiuolaikinėmis
technologijomis, e-šaltiniais ir aplinkomis gebėjimų
tobulinimui.
Bendrųjų įgūdžių mokymo programoje tobulino asmeninę
pedagoginę lyderystę mokymuisi, kūrybiškumą ir gebėjimą
valdyti stresą dirbant virtualiose aplinkose. Mokytojoms
nuolat talkino projekte dirbusi kolegialaus grįžtamojo ryšio
(KGR) konsultantė mokytojų mentorė, kuri dvejus metus
kontaktiniu (kartais lankantis pamokose) ir virtualiu
(nuolat ir tikslingai bendraujant Eduka klasės platformoje)
būdu mokė kolege paveikių skaitymo ir rašymo, pažangos
stebėjimo, kolegialaus mokymosi ir veiklos apmąstymo
strategijų.
Stažuotėje į konsultuojančią mokyklą sužinojome, kaip
Rokiškio J. Tūbelio progimnazijoje įgyvendinamas
Skaitmeninių pokyčių projektas, kurio metu programavimo
elementų mokomasi nuo 1-os klasės įvairių dalykų pamokose ir
neformaliojo švietimo būreliuose.
3.
EDUKA klasės aplinka - tai skaitmeniniai vadovėlių
komplektai, metodinės rekomendacijos, interaktyvios užduotys
diferencijuotos pagal vaikų gebėjimus, vertinimo įrankis EDUKA
dienynas kiekvieno mokinio pažangai stebėti, į(si)vertinti,
numatyti tobulinimosi kryptis. Mokytis lietuvių kalbos Eduka
klasėje pradinukams labai patinka. Ypač tada, kai pamokose
dirba du pdagogai pradinio ugdymo mokytoja ir informacinių
technologijų IKT konsultantė.

2019 m. gruodis
Projekte dalyvavusių Ukmergės Dukstynos mokyklos
pradinių klasių mokinių
lietuvių kalbos pasiekimų NMPP vertinimo
duomenų analizė
Dalyvaudami projekte Pradinių klasių mokinių rašymo
pasiekimų gerinimas stiprinant pedagogų IKT ir kolegialaus
grįžtamojo ryšio (KGR) taikymo kompetencijas", planavome,
kad penkių projekte dalyvaujančių Ukmergės r. mokyklų
mokiniai edukaciniu aspektu:
-
turės galimybę išmokti gerai skaityti ir rašyti, o kartu
ugdysis gebėjimą pasitelkti mobiliąsias ir kompiuterines
technologijas veiksmingam visų dalykų mokymuisi, įgys
pradinius skaitmeninius gebėjimus, būtinus visaverčiam
gyvenimui žinių visuomenėje.
-
per dvejus metus Dukstynos mokyklos mokinių lietuvių kalbos
pasiekimai pateks į pirmąjį vertinimo skalės ketvirtadalį,
Pažangos
palyginimui naudojome išorinių duomenų šaltinius:
1.
Nacionalinio 4 klasių mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP)
2017 m. mokyklų ataskaitas.
2.
Nacionalinio 2 klasių mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP)
2019 m. mokyklų ataskaitas.
Projekto
veiklose dalyvavusių mokinių lietuvių kalbos mokymosi
pasiekimų pokytis per dvejus metus apskaičiuotas palyginus
2017 m. ir 2019 m. lietuvių kalbos pasiekimų aspektus:
gebėjimą interpretuoti tekstą, vertinti tekstą,
aukštesniuosius mąstymo gebėjimus (AMG) bei raštingumą; t.
y., tuos aspektus, kurie geriausiai atitinka planuotus
projekto tikslus.

Mes nuoširdžiai džiaugiamės, kad apibendrinta keturių
vertintų aspektų reikšmė yra 81,55, ir mūsų mokinių
pasiekimai atitinka I vertinimo skalės ketvirtadalį.
Iš pateiktų duomenų darytina išvada, kad planuoti projekto
tikslai pasiekti. Ukmergės Dukstynos mokyklos mokinių
lietuvių kalbos pasiekimai patenka į pirmąjį vertinimo
skalės ketvirtadalį. Nuoseklus IKT integravimas formuojant
mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimus skatino mokinių
smalsumą, norą savarankiškai pasirinkti priemones ir darbo
būdus, darė teigiamą poveikį mokymosi motyvacijai.
Socialiniu aspektu, taikydami IKT mokiniai mokėsi sklandžiai
ir aiškiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu, komentuoti savo
veiksmus, ieškoti, apibendrinti ir pristatyti informaciją,
ugdėsi saugaus ir korektiško realaus ir virtualaus
bendravimo įgūdžius. Kultūriniu aspektu, IKT integravimas
pamokose leido sukurti tokias komunikacijos formas ir
mokymosi aplinką, kurioje mokiniai patirtiniu būdu išmoko
atpažinti linijų, spalvų, šrifto komponavimo bei piešinių,
schemų, nuotraukų, garsų derinimo principus. Darytina
išvada, kad projekto mokyklų pradinių klasių mokiniai
sėkmingai mokėsi pamokose naudotis šiuolaikinėmis
technologijomis ir skaitmeninėmis aplinkomis, ir tai padarė
teigiamą poveikį jų bendriesiems ir dalykiniams gebėjimams
bei skaitymo ir rašymo pasiekimams.
Projektas baigėsi...
Projektas tęsiamas...
P.S. 2001 m.
Steveas Jobsas,
Apple įkūrėjas,
yra prisipažinęs, kad išmainytų visas savo sukurtas
technologijas į vieną popietę su Sokratu. Po dvejų sėkmingų
metų projekte mes sakome, kad nieko nereikia mainyti.
Ir mokiniams, ir mokytojams reikia technologijų, o dar
labiau reikia norinčių augti mokinių ir gebančių juos ugdyti
mokytojų.
|