Projektai

 

„Mūsų CREDO - pripažink ir priimk“

Ispanija

1 diena

Susipažinome su Maltos, Ispanijos, Rumunijos delegacijų atstovais. Naudodami „Karuselės“ metodą, patarėme pagrindines taisykles, lūkesčius, galimas baimes ir indėlį dalinantis patirtimi. Susipažinome su galimais kultūrinais iššūkiais. Dirbdami grupėse, modeliavome šiuolaikinio mokytojo įvaizdį daugiakultūrėje klasėje. Naudodami „svogūno“ metodą, reflektavome apie įgytą patirtį tarptautinėje komandoje.

2 diena

Inkliuzinis (įtraukusis) mokymas ir kultūra. Išankstinis nusistatymas ir stereotipai, tolerancijos ribos įvairių kultūrų klasėje.  Diskutavome apie inkliuzinio mokymo poreikį ir svarbą. Modeliavome vaidybines situacijas, ieškojome problemų sprendimo būdų, aptarėme 5 įtraukaus mokymo(-si) žingsnius. Kūrybiškai pristatėme savo šalį, regioną, mokyklą.

3 diena

 21-o amžiaus mokymo(-si) kompetencijos ir įgūdžiai. Aptarėme neformalaus ugdymo procese taikomus metodus: šešių kepurių, istorijų kūrimo, minčių lietaus, durstinio ir kt. Daugiakultūrėje komandoje diskutavome apie kūrybiško mokytojo savybes šiuolaikinėje mokymo aplinkoje. Pasidalinome naudojamais metodais sužadinti mokinių kūrybiškumą ir motyvaciją, kad mokymas(-is) taptų patrauklesnis. Pasidalinome įžvalgomis, ką reiškia „outdoor education“ (mokymas(-is) kitoje aplinkoje) kiekvienam kursų dalyviui. Aptarėme socialinius įgūdžius, būtinus šiuolaikinėje visuomenėje. Išmokome naują „5 pirštų“ įsivertinimo būdą.

4 diena

Konfliktai ir jų sprendimo būdai. Dirbome neformalioje aplinkoje – miesto parke. Susipažinome su galimais konfliktų šaltiniais, konfliktų tipais. Dalindamiesi patirtimi, pristatėme konfliktines situacijas, naudodami žaidimą ABCD, ieškojome sprendimo būdų. Lektoriai pristatė 5 strategijas kaip suvaldyti konfliktą. Modeliavome konfliktines situacijas, bandėme jas išspręsti, naudojant vieną iš strategijų.

5 diena

Neformalaus ugdymo(-si) metodai. Formavome komandinio darbo įgūdžius. Mūsų užduotis buvo atrasti Ispanijos kultūrinius ypatumus, susipažinti su tradicijomis, naudojant “photo voice” ir “treasure hunt” metodus. Aptarėme mokytojo kaip lyderio, mediatoriaus, mentoriaus, derybininko, kaučerio vaidmenis. Debatų pagalba dalinomės įspūdžiais, įžvalgomis ir patirtimi. Įsivertinome, naudodami istorijų kūrimo metodą (kortelės, kubeliai).

6 diena

Motyvacija. Aptarėme motyvacijos tipus. Lektoriai pristatė ARKS modelį kaip skatinti ir išlaikyti mokymosi motyvaciją. Naudodami „world coffee“ metodą, aptarėme mokymosi aplinkos svarbą. Kalbėjome apie „stakeholderių“ (pagalbininkų) vaidmenį ir įtaką, skatinant mokinių motyvaciją. Lektoriai pristatė video medžiagą, skatinančią palaikyti mokinių motyvaciją, siekti užsibrėžtų tikslų, nepasiduoti ištikus nesėkmei. Sudarėme asmeninį tobulėjimo planą, naudojant žaidybinius metodus.

7 diena

Grupių dinamika. Aptarėme grupės ir komandos panašumus ir skirtumus. Susipažinome su 4 pagrindiniais  Tuchmano grupės formavimo būdais, su Belbin galimais vaidmenimis grupės viduje. Aptarėme formalius ir neformalius mokymosi stilius. Modeliavome pamoką duota tema, naudodami vieną iš stilių. Komandoje aptarėme sukurtus pavyzdžius, dalinomės įžvalgomis ir patirtimi.

8 diena

Sklaida. Kūrėme projekto sklaidos planą, atitinkantį Europos komisijos reikalavimus. Dėliojome gaires būsimiems tarptautiniams bendradarbiavimo projektams. Diskutuodami daugiakultūrėje komandoje, aptarėme ar buvo pateisinti mūsų lūkesčiai, darėme išvadas. Buvo įteikti sertifikatai.

Ukmergės Dukstynos pagrindinė mokykla; Mokyklos adresas: J. T. Vaižganto g. 44, LT-20177 Ukmergė; Įmonės kodas: 190342499; Telefonai: (8-340) 65290, (8-340) 65025; Faksas: (8-340) 65290; El. paštas: dukstyna@dukstyna.lt